Een toetje van vroeger...zo heb ik dit toetje altijd onthouden.
het toetje heeft in onze familie diverse namen gekregen....langevinger toetje/ abrikozen toetje/ flodder pudding en lulletjes pudding (sorry Ab

ik weet ook niet waarom)
Maar hoe we het ook noemen iedereen vind hem HEERLIJK.
dus gemakkelijk maar lekker:
je hebt nodig....
blik of pot abrikozen (Ik had ingewekte abrikozen ,volgens mij uit

)
een pak lange vingers
aardappelzetmeel (maizena om de saus dikker te maken)
soms iets suiker
en een schaal met opstaande rand.
pannetje
Zo ga je te werk:
neem een pan en gooi daar de abrikozen met sap in. (als er weinig of dik sap in zit moet je het wat aanlengen met water)
je zet de pan op het gas en wacht tot het gaat koken. heb je abrikozen die erg stijf zijn laat ze dan even mee koken zodat ze wat zachter worden.
Voeg daarna de maizena(aangelengt met ietsje water) toe net zo veel als het vocht een dikke saus geworden is.
Als de saus wat zuur is kun je er wat suiker bij doen.
laat deze saus met abrikozen wat afkoelen, bv in een bak met water of ijs.
ondertussen leg je in de schaal met rand op de bodem de lange vingers naast elkaar zodat de bodem bedekt is.
giet dan de wat afgekoelde saus met abrikozen over de lange vingers en zet de schaal in de koelkast tot hij goed koud geworden is.
snijd er stukjes van en met een heerlijke toef slagroom heb je dan een heerlijk toetje!
dobrou chut!
PS mijn abrikozen waren zeer zacht en rijp en kookte direct stuk maar ze waren wel erggg lekker. Met abrikozen uit bv blik zie je op de pudding dan ook de mooie halve abrikozen liggen. helaas zie je die bij mij nu niet op de foto.